Reggefiber is in 2005 opgericht en houdt zich sindsdien bezig met het onderhoud en de aanleg van Nederlands glasvezelnetwerk. Het bedrijf is in meer dan 220 gemeentes actief en heeft tot op heden ruim twee miljoen huishoudens in ons land aangesloten op het glasvezelnetwerk. Iedere dag werken ze hard aan de uitbreiding van het netwerk, zodat over een aantal jaar heel Nederland erop is aangesloten.
Reggefiber startte de aanleg van het glasvezelnetwerk in eerste instantie in de randstad en de grotere steden van Nederland, maar ze zijn nu ook aan het uitbreiden in de rest van het land. Is jouw wijk nog niet aangesloten op het netwerk, dan is de kans dus groot dat dit binnen een aanzienbare tijd verandert.
Reggefiber en KPN
Reggefiber is sinds november 2014 volledig onderdeel van Nederlandse grootste telecom- en ICT dienstverlener; KPN. Naast dat KPN de grootste is, is het ook de meest bekende provider van ons land. Het glasvezelnetwerk is een open netwerk, waardoor naast KPN ook andere providers hun diensten erop kunnen aanbieden.
Inkomsten Reggefiber
Het uitbreiden van het glasvezelnetwerk gebeurt dus door het bedrijf Reggefiber. Reggefiber kan het glasvezelnetwerk uitbreiden, doordat providers aan het bedrijf een vergoeding betalen om gebruik te mogen maken van het netwerk. Met deze vergoeding onderhoud Reggefiber het netwerk en breiden ze het ermee uit.
Sluit jij een glasvezel abonnement af dan betaal je abonnementskosten aan de provider. De provider heeft in de abonnementskosten reeds de vergoeding die zij aan Reggefiber moeten betalen verwerkt. Zelf ontvang jij dus geen rekening van Reggefiber.
In contact met Reggefiber
Heb je een vraag aan Reggefiber of heb je schade geleden door de aanleg van het glasvezelnetwerk dan kun je contact opnemen met de medewerkers van het bedrijf:
- Telefonisch: 088-0063710
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08:30 – 18:00 uur - Whatsapp: 06-54115119
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08:30 – 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 – 16:00 uur. Via Whatsapp krijg je binnen 20 minuten reactie. - Live chat: direct antwoord (//www.eindelijkglasvezel.nl/service-en-contact/)
- E-mail: binnen twee dagen antwoord (//www.eindelijkglasvezel.nl/service-en-contact/)
Naast de bovengenoemde manieren om Reggefiber te bereiken, zijn ze ook op Social Media actief; Facebook, Twitter, Youtube en LinkedIn.
Glasvezelinformatiepunt Reggefiber
Wordt er bij jou in de wijk glasvezel aangelegd dan is er in de meeste gevallen een glasvezelinformatiepunt waar je naartoe kunt gaan zodat je met een glasvezeladviseur in gesprek kunt. Deze glasvezeladviseurs kunnen u ook advies geven over alle mogelijke abonnementen.
Wanneer wordt er glasvezel in jouw wijk aangelegd?
Via de postcodecheck van glasvezelkenner.nl zie je of het reeds mogelijk is om jouw woning aan te sluiten op glasvezel. Is dit op het moment niet mogelijk, maar ligt dit wel in de planning dan is dit ook zichtbaar. Staat jouw wijk nog niet in de planning, dan is het lastig om aan te geven wanneer het netwerk bij jou in de buurt wordt aangelegd.
Alle wijken in Nederland worden namelijk één voor één aangesloten op het glasvezelnetwerk. Het kan dus nog even duren voordat jouw wijk aan de beurt is, maar Reggefiber timmert in een hoog tempo aan de weg zodat binnen de kortste keren heel Nederland toegang heeft tot het netwerk.